17 år & 2 barns mamma -

Tidsfördriv

Har lite tråkigt här i min ensamhet framför datorn så lekte med webcamen lite ;D
Idag har jag städat hela förmiddagen, så min rygg är helt slut nu.
Hampus liten sover som en stock men borde vakna vilken sekund som helst,
lagom till hans pappa kommer.
Har ni förresten sett att jag bytt till en lite juligare bakgrund? vad tycks?
Tryck på f5 om ni fortfarande ser den gamla :)


Today is a new day



Matvägran

Idag har Hampus matvägrat,
välling, yoghurt & en halv macka är det enda han har fått i sig,
vanlig mat ville han absolut inte ha!
Han ville inte äta själv & han ville inte bli matad.
Misstänker att han har ont i halsen som komplement till hans väldigt snoriga näsa,
stackars liten som nyss började bli frisk igen ♥
Men det är väll sånt man får ta när det börjar bli vintertider!


Besök från pappa

Far & son ♥
Som ni ser så kom Hampus pappa på besök på förmiddagen, det tyckte såklart Hampus var jätteroligt!
Efter det så har Hampus röjt runt & jag har städat, eller försökt är väll ett bättre ord, Hampus tycker ju att det är jätteroligt att riva ut allt som jag precis plockat undan, men aja;)
Nej, nu blir det middag, mys & sen läggdags för Hampus,
hörs!


Bilden säger allt...



Förmiddagen i bilder

Det blev en promenad till köpis! Gick med Hampus pappa, skönt att det inte var jag som var tvungen att springa efter honom nu, Hampus tycker ju inte alls om att sitta i vagnen inomhus längre, men ute går det bra som tur är! :)
Köpte sista julklapparna till Hampus så nu är jag klar med det till honom, nu är det bara till resten kvar ;)
Jossan kom precis hit så vi ska ta oss något att äta & sen kanske vi går ut igen, vi får se vad dagen har att erbjuda helt enkelt!


Det går ju aldrig :(

Idag är jag helt slut!
Fick inte sova mycket alls inatt, tur att jag gick & la mig vid 9 igår!
Hampus sov själv från 8-4 & sen ville han inte alls mera, då skulle han hålla ena armen runt mig & den andra handen i ett stadigt grepp om mitt hår, då sov han så skönt, men inte jag som inte kunde röra mig, så fort jag gjorde det eller försökte flytta honom så han kunde sova själv igen så vaknade han & var jätteledsen!
Enda sen han var bara någon vecka gammal så har han velat pilla med mitt eller någon annans hår för att somna,
får han inte det så går det inte!
Vet inte hur jag ska göra :(
Nu ska vi kila iväg på en promenad tror jag & få lite energi av den friska luften, blir nog dock inte så långt eftersom att det börjar bli riktigt tungt att gå nu med magen ! ;)


The best thing about me is you



Nytt till kidsen

Hampus har varit i behov av lite nytt, så idag har vi varit & shoppat lite.
Ingenting till mig blev det (är ju så mycket roligare att handla till barnen!) men blev handlat åt både Hampus & lillebror.
  • Bild 1: 3-pack strumpor till Hampus från H&M
  • Bild 2: 2-pack långärmade tröjor till Hampus från H&M
  • Bild 3: byxor till Hampus från H&M
  • Bild 4: varsin tröja till pojkarna från KappAhl.
Köpte också en pyjamas till Hampus på H&M som jag har kikat på ett tag, är himla kär i den!


V.31 (30+0)

Kroppen: Det är vanligt med besvär från ryggen under senare delen av graviditeten. Livmodern är tung och belastningen blir stor på både ben, rygg och bäckenbotten. För att undvika att få trötthetsvärk i ländryggen är det bra att ha en bra hållning och motverka svank. Personer som tidigare haft problem med ryggen löper större risk att drabbas av besvär.
Förutom den naturliga belastning som blir av den ökade tyngden gör graviditeten i sig att ledband, höfter och ryggrad luckras upp genom ett hormon som heter relaxin. Hormonet vidgar bäckenet och underlättar på så sätt förlossningen. Vissa känner stora besvär av foglossning och kan då behöva hjälpmedel i form av till exempel stödbälte. Undvik asymmetriska rörelser som exempelvis att gå i trappor och bära tunga saker.
Om du har extra tungt arbete kan du ha rätt till gravidpenning (tidigare havandeskapspenning) från och med nu. Du ansöker om gravidpenning hos försäkringskassan. 

Barnet: Barnets proportioner påminner mer och mer om ett barn som är fött, huvudet är nästan åtta centimeter i diameter och fötterna knappt sex centimeter. Hjärnan växer sig större och börjar få allt djupare veck för att få plats. Barnets hud som tidigare varit skrynklig börjar nu fyllas ut med fett och slätas ut.

 



Egna anteckningar/bild:


Orkade inte leta på systemkameran så denna bilden får duga ;D
Börjar känna mig höggravid nu, det tar emot att sätta på strumpor & skor nu, till och med byxor är jobbigt att få på.
Men nu är det inte så många veckor kvar, längtar!


ont

Har så grymt ont i höfterna, magen & ryggen, har haft förvärkar i ett par timmar, började nog runt 3 någon gång, sitter & väntar på att det ska gå över, ska nog ta mig en eller två alvedon nu.

Morgonmys!

(webcam bild).
Mammas mage fungerar utmärkt som kudde tycker Hampus ;)
Vi satt & mös framför barnprogram imorse, Hampus tycker det är jätteintressant så vi brukar göra det en liten stund på morgonen.
Nu håller han på & leker med sina leksaker här nedanför & jag ska strax fixa disken.
Hörs senare!


...

Mår inte så bra nu, därför orkar jag inte blogga så mycket,
så ni vet det.
Tänker inte säga varför så ingen idé att fråga.


Nostalgi

Det blev den här filmen!
Åh vad jag tänkte tillbaka då, minns att jag brukade se den när jag var mindre,
den är ju inte världens bästa film men den är bra & rolig.
Längtar till julen nu! :)


Jag & min prins

Min tröttis! ♥
Nu ska jag städa lite, ser ut som ett bombnedslag här nu efter att Hampus har fått leka i vardagsrummet, får ju ångest!
Efter det ska jag tvätta & sen ska jag ha filmkväll med Lizze, vi ska se en julfilm! ;)




Bio (tidsinställt!)

Jag är just nu på bion & ska se denna filmen med min kära storasyster! (edit: såg nu att det här var del 2, var ju såklart på del 1 ;))
Hoppas verkligen att den lever upp till mina förväntningar, men det är svårt att toppa boken så jag tror att filmen kommer vara lite sämre, men den är nog helt klart värd att se! (& kristen stewart som spelar bella är ju så himla fin!)
Älskar böckerna, har läst dom flera gånger, hehe :)


Bara för att jag har världens finaste son!

Här har ni 2 alldeles färska bilder på mig & hampeliten!
Ska strax iväg & göra en grej som jag har längtat efter hur länge som helst!
Min snälla pappa ska vara barnvakt åt prinsen under tiden, tyvärr kommer nog Hampus sova när jag kommer hem, men en liten puss ska han få iaf för jag kommer sakna honom! ♥


Svar på frågestunden

Postat av: Patience - 18 & mamma till Damien

Hur går tankarna om att ha två barn att ta hand om, försörja osv? Speciellt nu när du är ensamstående om jag inte har helt fel?

Lycka till iallafall med allt :) Du får berätta sen hur det är att vara 2barns mamma motsvarande att bara ha 1 barn :)


svar:
Jag vet att det kommer att bli jobbigt och så, men jag ser framemot det! Det som inte dödar en gör en starkare ;) Jag vet att jag kommer klara av det, annars hade jag aldrig gjort det här valet. Ekonomiskt kommer det ju gå runt, men det kommer ju inte alltid bli lyxliv direkt, speciellt inte när jag börjar plugga igen! Ja, ensamstående är jag.
Tack! & ja, det ska jag göra :)


Postat av: Klara

Har lillebror och storebror samma pappa?
Bor du i egen lägehet?
Pluggar du gynmasiet nu? Ska du isåfall ta ett år mammaledigt eller hur ska du lösa pluggbiten?
Bra blogg iallafall :) Lycka till!


svar: Ja, det har dom. Nej, jag bor hemma än så länge, men planen är att jag ska flytta hemifrån inom en snar framtid. Nej, nu är jag mammaledig med Hampus & hinner inte börja i skolan igen innan lillebror kommer så när lillebror är 1 så ska jag börja plugga igen! Längtar tillbaka till skolan så lite trist är det att inte kunna gå nu, men det var ett val jag gjorde när jag valde att behålla :)

Tack! :)

 

Postat av: Erica, 16 år och mamma!

var det svårt att bestämma om du skulle behålla lillebror eller inte?
Hur tänker du göra när det kommer till pengar? Du kommer ju inte få högre föräldrapenning eller så.
Får du mycket hjälp från din pappa eller så?
Ska hampus gå på dagis nu när du är mammaledig med lillebror?


svar: Jag visste att jag inte ville göra abort, men ville inte riktigt behålla heller, så därför var det ganska svårt, gick & tänkte på det i flera veckor & det var inte förrän runt v.20 någonting som jag började känna mig riktigt säker på mitt beslut. Nej, det enda jag får extra är mer underhåll & ett till barnbidrag + flerbarnstillägg (väldigt lite!) & det räcker ju inte till så himla mycket . Men det kommer att gå runt!
Nej, det får jag inte, iaf ingenting ekonomiskt, jag har betalat ALLT själv, men han brukar hjälpa till att passa Hampus & så ibland, men det är inte så ofta.
Ja, det är planen, han ska börja senast efter sommaren nästa år för då tror jag att han behöver ha små kompisar att leka med, men än så länge är han hemma med mig, vet inte riktigt när han ska börja än men håller tummarna på en dagisplats tills dess iaf!
Postat av: Fanny

Har du och killarnas pappa funderat på några namn till Ärtan? =)
Hur involverad är han i Hampus liv? Typ träffas dem jätte ofta eller bara någon gång då och då?


svar: Ja, har ett namn som han förmodligen kommer att heta, men har några backup namn utifall att han inte alls passar i det namnet, men vilket namn han ska få vill jag hålla hemligt till hans kommer! ;) Hampus pappa träffar honom bara någon gång då och då, skulle gärna sett att dom hade haft en bättre relation men tyvärr är det inte så nu.


Postat av: Hanna

Var både hampus och "lillebror" planerade? Samma pappa? Vad säger pappan om bäbisen i magen? Delaktig?


svar: Nej, ingen av dom var planerad men så älskade iaf! Men hampus var inte oväntad, det var mycket slarv där. Lillebror däremot blev jag gravid med när jag tog mini-piller (cerazette), så dom vågar jag inte lita på igen! Ja, jag vet inte, han säger olika till alla, men till mig säger han att han tycker att det är jätteroligt. Inte så mycket som jag hade önskat för barnens skull.


Postat av: Emmasc

1. Hur är din och pojkarnas pappas relation idag? 2. Hur ofta träffar Hampus sin pappa? 3. Är det skillnader på dina två graviditeter, viktuppgång osv.. Kram :)


svar: 1. Våran relation är väll nästintill obefintlig, men vi kan iaf prata om det behövs.
2. Inte så ofta, ca 1 gång i veckan om ens det.
3. Ja, magen kom senare den här gången. Första gången gick jag upp ca 30 kg, gick ner en hel del efteråt & nu har jag nästan inte gått upp någonting, har en normalviktuppgång den här gången! Det enda som skiljer graviditeterna mer är att jag mådde MYCKET mer illa den här gången, det var jättejobbigt, kunde inte äta på flera veckor. Det & olika cravings & sånt som verkligen inte går ner.
Kram! :)
Postat av: carrå - mamma till Isabella

Hur mådde du i början av båda gravidtietna? någon skillnad?: när började magen synas med lillebror?


svar: Som jag skrev ovan så mådde jag mycket mer illa den här gången. Men det är väll den största skillnaden. Magen med lillebror började synas på riktigt runt v.24, innan dess var den stor på kvällarna bara & den gick att dölja under stora tröjor, men inte nu längre ;)

Postat av: Rebecca

Är inte din mage väldigt stor för att vara i v.28? Är det verkligen bara en där inne? :)


svar: Jo, den är lite över medel, men den var lika stor med Hampus! har gjort 4 ultraljud så jag känner mig rätt så säker på att det bara är 1! ;)


Postat av: anna

är det samma pappa till barnen?


svar: ja.

Postat av:

villken månad och dag ärdu född? :)


svar: 5/12, så snart blir jag 17! :)

Postat av:

har du något/några namn till bebisen? :)


svar:
Ja, har svarat på den frågan i den här frågestunden, det svaret kan du läsa ovanför här. :)


Inte haft tid

Hade inte tid för bloggen igår, så svaren kommer senare idag för jag inget planerat förrän på kvällen, vad jag ska göra får ni veta då! ;)
Jag har varit så himla seg dom senaste dagarna, tror nog att det är mitt låga blodvärde som ger sig till känna, hoppas jag slipper injektioner bara, hatar verkligen sprutor!
Det var ju tal om det ifall att blodvärdet inte går upp av järntabletterna.
Förövrigt så gick jag in i v.30 men har inte tagit någon ny magbild så lägger upp vecka för vecka om några timmar när jag har vaknat !
Ska sova nu, ögonlocken mina börjar bli tunga & sängen ser väldigt inbjudande ut.
Hej så länge.


I'm still alive

Har inte orkat blogga idag, har varit upptagen med annat :)
Svaren på frågestunden får ni senare idag (klockan är ju faktiskt över 12;)).
Jag är helt trött men jag kan inte sova, har försökt i en timme nu utan framsteg så jag ska nog läsa en bok &somna till tror jag.
Ja, men nu vet ni att jag lever iaf.
Skriver mer sen!


så ni vet liksom ;)

Har varit väldigt dålig på att svara på kommentarer på senaste tiden som ni säkert har märkt, därför kommer jag inte riktigt ihåg vilken kommentar jag svarade på sist så om ni har fått dubbla svar av mig så får ni ursäkta ;)


På vift hela dagen!

Åkte hemifrån 11:20 imorse & kom hem 20:25!
Var först på mor & barn gruppen & åh, vad jag har saknat det,
har inte kunnat gå nu på ett par veckor så det var riktigt kul att komma tillbaka, kommer sakna det massor nu när det är dags att sluta , men tror nog att vi mammor kommer fortsätta umgås iaf :)
Efter gruppen så åkte jag till Lizze, vi kollade på film & tjockade oss litegranna.
Såg en film som heter boot camp, den är baserad på en verklig händelse, tyckte den var superbra!



Finbesök

Var som sagt till MVC idag.
Senare så kom Anna & Nellie hit så kidsen fick leka lite & vi mammor fick tjöta ;)
Hampus blev väldigt gnälligt fram mot kvällen eftersom att han bara har fått sova 1 gång idag,
har märkt att han inte kan somna på kvällen om han får sova 2 gånger.
Rätt hade jag ju & lilleman sov som en stock klockan halv 9!
Skönt med lite egentid, har blivit väldigt lite med det på senaste eftersom att jag har gått & lagt mig samtidigt som Hampus eftersom han somnar så sent.
Nej, nu ska jag också krypa ner i sängen!
Glöm inte ställa frågor i frågestunden :)
Min busunge idag i ny fin tröja som jag har köpt på rea på KappAhl (älskar deras barnkläder!) för ynka 50kr :)


MVC

Gör 2 olika inlägg, då jag vill att det här ska hamna under kategorin' gravid med lillebror'.
Vikt: +2kg (totalt: +6kg)
Sf-mått: 26cm (samma vecka med Hampus=26cm)
Hjärtljuden: 140/min
Hade också alldeles för lågt blodvärde (95) så jag ska få börja ta 2 järntabletter om dagen nu & hjälper inte det så ska jag få träffa en läkare.
Inte undra på att jag är lite tröttare än vanligt trots att jag får sova hela nätterna nu sen Hampus lärde sig gå.


Magen v.28+4



Fråga på!

Har fått in en del frågor på sista tiden, så jag tänkte att ni kunde fråga här istället så kan jag samla alla frågor på ett ställe.
Ni kan fråga vad ni vill, om Hampus, lillebror, om mig , osv.
Avslutar frågestunden när jag känner att det räcker med frågor,
så passa på nu, fråga på ! :)


Nyklippt

Jag glömde helt bort att berätta att Hampus har klippt håret!
Min kära storasyster är det som har klippt honom, utbildad frisör som hon är.
Men svårt var det att få honom att sitta still & till slut blev det att ta till mutor ;)
Har inte tagit någon bild där man ser jättebra, men här nedan är en där man ser på ett ungefär hur det blev.


Rise and shine!

Först & främst, tack för responsen på vad ni vill läsa om! Det uppskattas :)
Inatt sov Hampus inge vidare & jag fuskade & la honom i min säng tillslut, funderar på att börja med 5-minuters metoden eller något liknande,
vill gärna att han sover i sin egna säng innan lillebror kommer så det inte blir fel för honom.
Vill ju inte gärna att han ska känna sig undanskuffad(?).
Vi får se, någonting ska jag nog hitta på!
Nu ska jag tvätta lite,
resten av dagen ska vi nog bara vara hemma, kanske gå ut på en promenad eller så.
Hej så länge!
Några dagar gammal webcam bild.


Det blev en paj!

Blåbärspaj, Himlans gott blev det! Glömde att ta en bild när pajen var klar så ni får nöja er med en som jag tog under bakningen :)
Ser det inte gott ut? ;)
Nej, nu ska jag sussa, hörs imorgon!


Finaste barnen (tidsinställt)



När Hampus sover...

...Vad ska man hitta på då?
Det finns ingenting att göra!
Städat överallt redan så det kan jag inte göra,
Enda stället som är stökigt är på Hampus rum & där sover ju han.
Man kanske ska ta & baka en paj?
Det blir nog gött de!
I brist på andra bilder bjuder jag på denna bilden, Hampus är ju oftast den som fastnar på kort, men här är jag ;)


Hos lizze

Sitter hos Lizze, ska snart dra iväg & fika.
Sen ska vi ha filmmys! :)



v.29 (28+1)

Vecka 29

Kroppen: Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad.
Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet.
Nu besöker du din barnmorska varannan eller var tredje vecka, beroende på hur du mår och vilket stöd du behöver. Varje besök tar cirka 30 minuter och varje gång mäter man ditt blodtryck och din mage samt lyssnar på fosterljuden.

Barnet: Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umgås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar.

Bilden är tagen med min superdåliga mobilkamera, så dålig kvalité, ska ta någon bättre bild sen :)



Vad vill ni läsare läsa om?

Ska strax sätta mig framför TV:n med lite chips, dipp & cola!
Har varken haft tid eller lust att blogga igår eller tidigare idag, men det överlevde ni.
Idag gick jag in i en ny vecka förresten, tog en ny magbild så jag ska lägga in den på datorn & sen ska jag lägga ut en inlägg under kategorin "gravid vecka för vecka".
Har inte så mycket att skriva om just nu, bloggtorkan börjar kliva fram igen,
så kom gärna med tips om vad jag kan blogga om.


Super(tired)mom!

Idag har vi varit & ätit med Lizze på österns pärla, efter det handlade jag en julklapp till Hampus & farsdag present till min pappa, är ju alltid trevligt att köpa åt andra! :)
Efter det så åkte vi hem till mig & tittade på film, baksmällan 2, skön film!
Igår började jag förresten med att få Hampus att sova i sin egen säng, kröp ner i spjälsängen med honom (det är bra att vara liten ibland, haha!) & låg där tills han hade somnat, han vaknade några gånger men han sov där hela natten iaf!
Inatt kommer inte bli bättre dock känner jag på mig, Hampus somnade vid halv 9 & har redan vaknat massvis med gånger, tror att det minsann är en liten hörntand påväg upp!
Börjar bli lite trött på att inte få sova, dom senaste veckorna har lilleman sovit jättedåligt,
hade ju varit skönt om han hade någon som man kunde turas om med på nätterna så man hade fått sovit,
men nu är det såhär & det är bara att leva med det.
Tröttheten börjar bli en vardag & jag har börjat vänja mig vid mindre energi, men det blir ju inte bättre av att jag är extra trött pga graviditeten!
Ska sluta skriva om sömn nu & istället sova, haha,
hoppas ni alla haft en bra dag & att ni får sova inatt så någon får det iaf ;)


Ett god morgon från oss!

Idag är det egentligen mor & barn gruppen,
men eftersom att Hampus fortfarande är hostig & så betyder det att vi inte kan gå,
hade verkligen sett framemot att få komma dit & umgås men vill inte riskera att Hampus smittar någon av de minsta bebisarna där!
Istället blir det att ta det lugnt hemma, fixa & dona lite & äta thaimat med Lizze!


Ny design...igen, haha

Ja, blev sugen på något mera vintrigt, i brist på snö så är vinterkänslan helt borta för mig & jag vill ha den, det är ju så mysigt med vintern!
Okej, kanske inte dom slaskiga dagarna då man inte kan gå ut utan att bli blöt om fötterna...
Men iaf, samma sak som alltid, om ni inte ser designen så tryck på F5!
Tidigare ikväll blev det efterätt här hemma,
julmust float, världens godaste!
Vaniljglass+julmust=♥
I veckan ska Hampus klippa håret förresten, det börjar bli dags för det så långhårig som han är,
lite tråkigt för jag älskar hur hans hår lockar sig i bak :/


Om jag vore rik...

Mina gravidhormoner lever om & jag är inte på världens bästa humör,
sitter & kikar runt lite efter julklappar till Hampus, men vad ger man till en unge som redan har allt?
Kan inte komma på någonting att köpa!
Tips?
Hamnade iaf inne på zara.com & jag är helt kär i deras barnkläder, brukar gå in dit & kika men har aldrig beställt något, men funderar på att göra det!
Allt från zara.com!


Magen

Bild från igår, v.27+3 (v.28)


Ett sent god morgon!

En nyvaken kille :)
Idag blir det väll till att vara hemma och städa och mysa lite.
Hampus börjar bli förkyld så jag vill inte dra iväg honom någonstans.
Vi får väll se om någon kanske har lust att komma & umgås med oss :)


Kalasmys

Idag har vi haft kalas för lillebror min!
Jag har ätit massor med gott som jag egentligen inte borde ;)
Anna & Nellie kom också hit & ska sova här, riktigt trevligt!
Vi har haft filmys med Marcus (min lillebror) nu på kvällen, såg någon Kung-Fu film,
den var helskum, haha.
Jag är jättetrött just nu så inget jag skriver låter nog vettigt så jag borde kanske sluta ;D
Bjuder på lite bilder från idag,
Kanske syns vem som jag oftast fotar?
Hade haft Nellie med också men hon var inte här när jag hade kameran framme, får försöka ta någon bild på kidsen tillsammans imorgon!
Tar det chill... ;)
Anna fastnade iaf!
Någon som inte ville vara med längre ;)
Hampus & Marcus!


Hampus kan säga...



Finis!



Grattis lillebror!

Igår, 5:e november fyllde min lillebror 15 år.
Så ett stort grattis till honom! :D
Älskar dig massor! världens bästa ♥
Firade Marcus lite smått imorse, sen så har vi städat lite, åkte till mamma & storebrors grav & tände ljus på eftermiddagen & efter det så åkte jag & Hampus till forsbacka & var med Lizze resten av kvällen.
Fick mysa med en 1 månad gammal bebis idag också, Hampus var jättesnäll med honom & blev inte ett dugg svartsjuk när jag höll honom, däremot fick dom andra barnen som var äldre än Hampus inte vara med mig för då blev Hampus sur & puttade bort dom ;)
Aja, dags för mig att sova nu känner jag, måste städa innan kalaset sen!


En tripp till förlossningen

Idag var jag iväg till förlossningen pga att det hänt lite grejer så jag ville se så att allt var som det skulle & att lilleman inte var påväg ut.
Hampus var & badade med sin pappa, farmor & farsyskon under tiden :)
Jag fick börja med att lämna urinprov & sen fick jag ligga med en CTG-kurva i vad som kändes som en evighet, som om inte det vore nog så fick vi vänta i ytterligare 40min på att en läkare skulle komma , under tiden fick vi iaf varm choklad!
När läkaren äntligen kom så fick vi byta rum, & då fick jag göra ett ultraljud,
Allt såg bra ut & han väger ungefär 1kg nu!
Det var så tydligt att det var en pojke så tillslut så sa han som gjorde ultraljudet "Vet ni vad det ska bli redan?" så svarade jag att dom hade sagt på RUL att det var förmodligen var en pojke & då bekräftade han att det var så.
Så nu vet vi, det ÄR en liten pojke till!
Fick också kolla så att livmodertappen var opåverkad & det var den som tur var så jag får fortsätta som förut, men får jag regelbunda SD som gör ont så ska jag åka in igen.


Någonting som jag skämms över

Har gått & tänkt på en sak,
tänk om lillebror visar sig vara en lillasyster?
Jag är så rädd att bli besviken på förlossningen om det är så,
Jag skäms egentligen över att säga det.
Menar inte att pojkar är bättre än flickor eller så,
det är bara det att det känns så självklart att Hampus ska ha en lillebror!
Åh, blir så irriterad på mig själv för att jag känner så :(
Men jag vet ju att jag kommer älska h*n oavsett kön, det är bara det att jag är rädd för just en enda stund av eventuell besvikelse, jag kommer ju skämmas resten av livet för det sen.


Våran dag i bilder



Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram?

Ignorera ringarna under ögonen, ja, jag är trött & har knappt sovit på 2 dygn ;)
Tror bestämt att jag måste ha råkat svälja en boll, eller vad tror ni?


Ny månad

Nu är november här, hoppas på en bra månad!
Hösten är så vacker med alla färger på löven & så, men nu längtar jag efter snön,
förra året hade första snön redan fallit här, när ska det bli i år?
I lördags hade vi 10 grader så det dröjer nog ett tag till, det är ju fortfarande rätt så varmt.
Iaf, hoppas ni alla får en underbar november månad! :)




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Spela poker, casino, bingo m.m online. Massor av bonusar på Bonusar inom Poker, Casino, Slots med mera - PokerCasinoBonus